BLOG
1/21/2018

Aksaray Belediyesi "Belediyem Ne Yapıyor" Projesi

Faaliyetlerin Haritası

Her gün ciddi oranlarda şikâyetin iletildiği Belediyelerde veya özel sektörde şikâyet takibi nasıl yapılabilir? Onlarca farklı ortamdan gelen binlerce istek ve şikâyet nasıl takip edilebilir?  Sosyal medya, E-mail, beyaz masa, çağrı merkezi, Alo 153 , SMS başta olmak üzere giderek çeşitlenen ortamlardan gelen veriyi, tek elden izlememizi ve mesajların dili, formatı, biçimi nasıl olursa olsun, otomatik olarak analiz etmemizi GEODI sağlıyor. On binlerce mesaj içerisinden aradığınız bilgiyi ve sonucu çıkarıyor.  

Belediye olarak kriz, şikâyet masalarına harcanan iş gücü ve zamanı biliyorsunuz? Vatandaştan gelen şikayetlerin derin üzüntüsünü hiçbir belediye yaşamak istemez. Birimler vatandaş ile yeteri kadar ilgileniyor mu? Vatandaş belediyenin yaklaşımından ve ilgisinden memnun kaldı mı? Ve daha bir sürü soru…

GEODI ve MOBIDI ile tüm bu süreçleri insan faktörü olmadan tamamen yapay zekâ ile yönetmenizi sağlıyoruz. Günlük raporlara, her ortamdan erişmenize imkân sunuyoruz.

Peki vatandaş sorunuyla ilgili bilgi alıp şikâyette bulunmadan önce kendi kendine bir durum analizi yapabilir mi?

Evet. GEODI ile oluşturulan  “Faaliyetlerin Haritası” ile bunu yapabilir.

Aksaray Belediyesi’nin Belediyem Ne Yapıyor Projesi bunun en güzel örneği. Vatandaş tüm belediye faaliyetlerini harita üzerinde izleyip MOBIDI ile girilen anlık verileri takip edebiliyor. Sorunuyla ilgili net cevaplara kendi kendine GEODI üzerinden ulaşabiliyor. GEODI karmaşadan kaynaklı zaman kaybı ve yanlış anlamaları ortadan kaldırıp vatandaş belediye ilişkisine şeffaflık getiriyor.

Peki geçmiş, şu anki şikayetler? Şikayetlerin Haritasıyla çözüm çok kolay!

Şikâyetin nereden ne şekilde geldiğinin GEODI için hiçbir önemi yoktur. GEODI gelen şikâyeti önce okur anlamlandırır sonra da konunun muhatabı ilgili birime iş emri göndererek bir süreç başlatır.

Örneğin:

Bir vatandaş Atatürk Mahallesi Park caddesi Eylül sokak 24/16 adresinden, “çöplerimiz toplanmıyor sokak çöpten ve kokudan geçilmiyor” gibi bir şikâyet gönderdiğinde; GEODI bu ifadeyi okuyarak “çöplerimiz toplanmıyor” ifadesini anlamlandırarak Temizlik İşleri Müdürlüğüne bu talebi iş emri olarak gönderir. Temizlik İşleri Müdürüne düşen bu iş emri, birim müdürü tarafından saha ekiplerinin MOBIDI’sine iş emri olarak atanır. Sahadaki MOBIDI kullanıcısı ekip akıllı telefonuna gelen bu iş emrini okur ve şikâyet konusu yere intikal eder. Gerekli temizlik faaliyetlerini yaparak  fotoğraf video veya ses kaydı ile yaptığı işlemleri MOBIDI’de kaydeder. Bu MOBIDI kaydı otomatik olarak Temizlik İşleri Müdürünün MOBIDI OFİS‘ine “tamamlanmış” olarak geri düşer. İlgili birim müdürü kaydı inceler, fotoğraflara ya da video kayıtlarına bakar süreci “tamamlanmış” olarak kapatır. Bu süreçte, sonuçlanan şikayetle ilgili GEODI otomatik olarak şikâyette bulunan kişiyi süreçle ilgili bilgilendirir. 

Şikayetlerin haritası, belediye olarak vatandaşların taleplerinin değerlendirilmesi, bölgesel olarak hangi bölgelerden ne şikayetlerin geldiğinin görünmesi, büyük resmin görüntülenerek hizmet ve faaliyetlerin bu bilgilere göre şekillendirilmesine olanak sağlar. Devamında ise belediye içerisinde, vatandaşlardan gelen taleplere hizmet birimlerinin dönüş süreci sağlanır.

GEODI, Kiosklara kurulabilir, Belediye web sitesinde, cep telefonu uygulaması veya tablet üzerinden vatandaşın kullanımına sunulabilir. Böylece vatandaş, başvuru sürecini kendisi başlatabilir , süreci izleyip Belediye hizmetlerinin yerine getirilmesinde  aktif rol almış olur.

Keyifli kullanımlar dileriz.

 
Dece yazılım navbar top

Ürünler

Bize UlaşınDECE Yazılım 2018
Dece Yazılım LinkedinDece Yazılım FacebookDece Yazılım YoutubeDece Yazılım TwitterDece Yazılım  Instagram

Products

Special Solutions

Contact UsDECE Software 2018
Dece Yazılım LinkedinDece Yazılım FacebookDece Yazılım YoutubeDece Yazılım TwitterDece Yazılım  Instagram
Dece yazılım navbar top