Aksaray Belediyesi Günebakan Projesi

Aksaray Belediyesi,
gıda imalatı yapan veya satan işletmelerde hijyeni kontrol etmek ve
belgelemek için Günebakan projesini başlattı. Proje dahilinde MOBIDI ile
yapılan denetimlerin kayıtları, GEODI ile hazırlanan bir sayfada sunuluyor.
Herhangi bir işletmeye tıklayan vatandaş detay bilgilere ve bulunduğu yerden
yol tarifine de erişebiliyor.

Günebakan Projesi ile Aksaray'ın gönlü de kalbi de rahat...

Günebakan ile
Aksaray’ı marka şehir yapma hedefine daha da yaklaşan Başkan Haluk Şahin Yazgı,
“Toplumumuzun sosyal hayatında ve yemek kültüründe büyük bir değişim var.
Biz Belediye olarak halkımızın daha temiz ve güvenli gıda tüketmesi
amacıyla ‘Günebakan’ adlı projeyi başlatmış bulunuyoruz. Bu projemiz
cezalandırıcı değil aksine teşvik edici bir proje olacak. Ayrıca gönüllülük
esasına dayandığı için kimseyi bu projeye zorla dahil etmiyoruz. İsteyen her
işletme Günebakan sertifikası için bize müracaat edebilir. Gerekli şartları
sağlayarak belediyemizin verdiği günebakan sertifikasına sahip olabilir.  Böylelikle
işletmesinin marka değerini artırarak seçici vatandaşa hitap edecek. Günebakan
sertifikası veya amblemini gördüğünde o işletmenin belediyemizin denetimi
altında olduğunu anlayacak. İnsanlarımız gönül rahatlığı ile bu işletmelerden
alışveriş yapabilecekler, aileleriyle veya misafirleriyle oturup gönül
rahatlığıyla yemeklerini yiyebilecekler” dedi.

Günebakan Projesi'nde süreç nasıl işliyor?

Günebakan sertifikası
almak isteyenler ilk olarak Belediye Zabıta Müdürlüğüne müracaatta bulunuyor.
Belediye bünyesindeki Zabıta ekibi; tablet ya da telefondan MOBIDI ile denetim
işlemlerini anlık olarak gerçekleştirebiliyor. İşletmeye ait çeşitli
fotoğraf, video ve ses kaydı alabiliyor. Yapılan değerleme sonucu 100 puan
üzerinden 80 puanı geçen işletmelere Günebakan Sertifikası veriliyor. Ve her üç
ayda bir  denetimler tekralanarak sürdürülebilirlik sağlanıyor.

Projeyi incelemek için tıklayınız...