BLOG
1/21/2018

Aksaray Belediyesi "Belediyem Ne Yapıyor" Projesi

Faaliyetlerin Haritası

Her gün ciddi oranlarda şikâyetin iletildiği Belediye veya özel sektörde şikâyet takibi nasıl yapılabilir? Onlarca farklı ortamdan gelen binlerce istek ve şikâyet nasıl takip edilebilir?  Sosyal medya, E-mail, beyaz masa, çağrı merkezi, Alo 153 , SMS ve giderek çeşitlenen ortamlardan gelen veriyi, tek elden izlememizi ve mesajların dili, formatı, biçimi nasıl olursa olsun, otomatik olarak analiz etmemizi GEODI sağlıyor. On binlerce mesaj içerisinden aradığınız cevheri çıkarıyor.  

Belediye olarak kriz, şikâyet masalarına harcanan iş gücü ve zamanı biliyorsunuz? Vatandaştan gelen şikayetlerin derin üzüntüsünü hiçbir belediye yaşamak istemez. Birimler vatandaş ile yeteri kadar ilgileniyor mu? Vatandaş belediyenin yaklaşımından ilgisinden memnun kaldı mı? Ve daha bir sürü soru…

GEODI ve MOBIDI ile tüm bu süreçleri insan faktörü olmadan tamamen yapay zekâ ile yönetmenizi sağlıyoruz. Günlük raporlara, her ortamdan erişmenize imkân sunuyoruz.

Peki vatandaş kendi kendine sorunuyla ilgili bilgi alıp şikâyette bulunmadan önce kendi kendine bir durum analizi yapabilir mi?

GEODI ile evet “Faaliyetlerin Haritası” bunu yapıyor.

Aksaray Belediyesi’nin Belediyem Ne Yapıyor Projesi bunun en güzel örneği. Vatandaş tüm belediye faaliyetlerini harita üzerinde izleyip MOBIDI ile girilen anlık verileri takip edebiliyor. Sorunuyla ilgili net cevaplara kendi kendine GEODI üzerinden ulaşıyor. GEODI karmaşadan kaynaklı zaman kaybı ve yanlış anlamaları ortadan kaldırıp vatandaş belediye ilişkisine şeffaflık getiriyor.

Peki geçmiş, şu anki şikayetler? Şikayetlerin Haritasıyla çözüm çok kolay!

Şikâyetin nereden ne şekilde geldiğinin GEODI için hiçbir önemi yoktur. GEODI gelen şikâyeti önce okur anlamlandırır sonra ise konunun muhatabı ilgili birime iş emri göndererek bir süreç başlatır.

Örneğin:

Bir vatandaş Atatürk Mahallesi Park caddesi Eylül sokak 24/16 adresinden, çöplerimiz toplanmıyor sokak çöpten ve kokudan geçilmiyor gibi bir şikâyet gönderdiğinde GEODI bu ifadeyi okuyarak “çöplerimiz toplanmıyor” ifadesi anlamlandırarak Temizlik İşleri Müdürlüğüne bu talebi iş emri olarak gönderir. Temizlik İşleri Müdürüne düşen bu iş emri birim müdürü tarafından saha ekiplerinin MOBIDI’sine iş emri olarak atanır. Sahadaki MOBIDI kullanıcısı ekip akıllı telefonuna gelen bu iş emrini okur ve şikâyet konusu yere intikal eder. Gerekli temizlik faaliyetlerini yaparak MOBIDI ye fotoğraf video veya ses kaydı ile yaptığı işlemleri açıklar MOBIDI de kaydeder. Kaydedilen MOBIDI kaydı otomatik olarak Temizlik İşleri Müdürünün MOBIDI OFİS ine tamamlanmış olarak geri düşer. İlgili birim müdürü kaydı inceler, fotoğraflara ya da video kayıtlarına bakar süreci tamamlanmış olarak kapatır. Bu süreçte, sonuçlanan şikayetle ilgili GEODI otomatik olarak şikâyette bulunan kişiyi geri bilgilendirir.

Şikayetlerin haritası, belediye olarak vatandaşların taleplerinin değerlendirilmesi, bölgesel olarak hangi bölgelerden ne şikayetlerin geldiğinin görünmesi, büyük resmin görüntülenerek hizmet ve faaliyetlerimi ona göre şekillendirmemize olanak sağlar. Devamında ise belediye içerisinde, vatandaşlardan gelen taleplere hizmet birimlerinin dönüş süreci sağlanır.

GEODI, Kiosklara kurulabilir, Belediye web sitesine, cep telefonu uygulaması veya tablet üzerinden vatandaş kendi kendine başvurup süreci izleyip Belediye hizmetlerinin yerine getirilmesinde katılımcı olmuş olur.

 

Keyifli kullanımlar dileriz.

 
Başvurunuz alınmıştır, teşekkür ederiz.
Bilgileriniz kaydedilirken bir hata oluştu. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.